Kapituła konkursu Grand ESG wybrała najlepsze projekty

Na warszawskiej SGH ogłoszono wyniki konkursu Grand ESG promującego wdrażanie działań esg w różnych branżach oraz ich przekładanie na efektywną i odpowiedzielną komunikację. Jednym z patronów medialnych wydarzenia była redakcja esg.pl.

– Zawsze patrzyłam na ESG i jego komunikację jako na promowanie dobra. I namawiam państwa, abyśmy wszyscy w ten sposób o tym myśleli. Tym bardziej, że zgłoszone projekty udowadniają, że nasze przedsiębiorstwa i organizacje myślą odpowiedzialnie i kreatywnie o wyzwaniach przyszłości. Zapoznawanie się ze zgłoszonymi konkursowymi pracami było dla nas zarówno inspirujące, jak i bardzo pouczające – mówiła otwierając galę prezeska organizującej konkurs Fundacji Grand Press Weronika Mirowska.

Nad wyborem najlepszych prac obradowały dwa zespoły jurorskie, łącznie 40 osób, oceniające projekty zgłoszone w dwóch głównych kategoriach: Najlepsze Wdrożenie ESG oraz Najlepsza Komunikacja Wdrożenia ESG.

Najlepsze Wdrożenie ESG

W kategorii Najlepsze Wdrożenie ESG jurorzy najwyżej ocenili nowatorski projekt „OBIEG – punkty ESG dla firm, wsparcie dla organizacji społecznych”, zgłoszony przez Fundację BRDA, który otrzymał pierwszą nagrodę Grand ESG. Wspiera on firmy w działaniach ESG, ale jednocześnie łączy je z osobami potrzebującymi – dając drugie życie meblom oraz sprzętom gospodarstwa domowego, które trafiłyby na śmietniki.

Drugą nagrodę przyznano projektowi „Glovo x Bank Żywności SOS – technologia w walce z marnowaniem jedzenia”, zgłoszonemu przez Glovo Polska, a trzecią projektowi: „Obliczanie emisyjności produkcji za pomocą kalkulatora śladu węglowego w Papaya Films”, zgłoszony przez Papaya Films.

W kategorii Najlepsze Wdrożenie ESG kapituła zdecydowała również o przyznaniu dwóch wyróżnień. Otrzymały je projekty: „Emitel: działania na rzecz poprawy efektywności energetycznej spółki i ochrony środowiska realizowane przez Integratora infrastruktury przyszłości” firmy Emitel SA oraz „Program Sprawny staż” zgłoszony przez Fundację Grupy ERGO Hestia Integralia.

Najlepsza Komunikacja Wdrożenia ESG

Pierwszą nagrodę Grand ESG za najlepszą Komunikację Wdrożenia ESG przyznano projektowi: „Wear Your Story – druga edycja kampanii edukacyjnej »Dbaj o Ubranie«”, zgłoszonemu przez LPP i Lighthouse.

Drugą nagrodę otrzymał projekt „Zdrowe Miasta”, zgłoszony przez Grupę LUX MED, a trzecią projekt „Kampania społeczna »Dom zaczyna się od serca«”, zgłoszonemu przez PEPCO Poland i Komunikacja Plus Group.

Jury nie przyznało w konkursie nagrody głównej Grand Prix, zadecydowało jednak o przyznaniu nagrody specjalnej Grand ESG, którą otrzymał projekt „Wybory bez picu – Obywatelska Kontrola Wyborów Komitetu Obrony Demokracji”, zgłoszony przez Komitet Obrony Demokracji oraz Komunikację Plus Group, Must Be Loud. Galę zwieńczyło uhonorowanie Człowieka Roku Grand ESG. Tytuł przyznało jury konkursu w pełnym, 40-osobowym składzie. Otrzymała go Anna Rulkiewicz – Prezes Grupy Lux Med.

– Jestem bardzo wzruszona, ale też bardzo dumna – powiedziała laureatka. – Jesteśmy jedną z pierwszych firm, chyba największą, która podpisała 10-letnią umowę na zieloną energię, więc cała nasza infrastruktura jest zasilana zieloną energią, nasze wszystkie przychodnie są zmieniane tak, żeby były jak najbardziej ekologiczne. Wierzymy w to i to jest nasza misja, żeby czynić świat lepszym.

KAPITUŁA KONKURSU GRAND ESG:

KATEGORIA: NAJLEPSZE WDROŻENIE ESG

Justyna Gościńska-Bociong, Justyna Górniak, Karolina Gromke, Ewelina Jabłońska-Gryżenia Dorota Jankowska-Tomkow, Urszula Jóźwiak, Janusz Kuczka, Lidia Kwiatkowska, Barbara Lisiewicz, Aleksandra Majda, Miłosz Marchlewicz, Magdalena Olborska, Mirella Panek-Owsiańska – przewodnicząca, dr Marta Potocka, dr hab. Bolesław Rok, Magdalena Rzeszotalska, Kinga Sowik, prof. SGH, dr hab. Ewelina Szczęch-Pietkiewicz, Renata Szredzińska, Mario Zamarripa

KATEGORIA: NAJLEPSZA KOMUNIKACJA WDROŻENIA ESG

Bartosz Bieszyński, Marcin Gaworski, Magdalena Kitlas, dr Magdalena Krukowska, Julian Krzyżanowski, dr Ewa Łabno-Falęcka, Karolina Łuczak, Agnieszka Maszewska – przewodnicząca, Iwona Michalczyk, Arkadiusz Mierzwa, Weronika Mirowska, Eliza Misiecka, Przemysław Mitraszewski, Adrianna Morze, Jan Mróz, Łukasz Niewola, Bartłomiej Rajchert, Małgorzata Rybak-Dowżyk, Izabela Tworzydło, Katarzyna Życińska

Nominacje w kategorii Najlepsze Wdrożenie ESG

• „#REGENERACJA – kampania na rzecz rolnictwa regeneracyjnego”

Sektor produkcji masowych dóbr konsumpcyjnych FMCG

Zgłaszający: Jędrzej Cichowlas “Cichowlas Polskie Warzywa”

Współzgłaszający: Catchers

• „Elektroniczny System Medycyny Szkolnej”

Sektor społeczny NGO

Zgłaszający: Fundacja Medicover

• „Emitel: działania na rzecz poprawy efektywności energetycznej spółki i ochrony środowiska realizowane przez Integratora infrastruktury przyszłości”

Sektor technologiczny i telekomunikacyjny ICT

Zgłaszający: Emitel

• „Glovo x Bank Żywności SOS – technologia w walce z marnowaniem jedzenia”

Sektor technologiczny i telekomunikacyjny ICT

Zgłaszający: Glovo Polska

• „Green Media Product”

Sektor rozrywki, kultury, mediów i marketing

Zgłaszający: Ringier Axel Springer Polska

• „Innowacyjny model współpracy z KLIM – wsparcie rolnictwa regeneratywnego”

Sektor finansowy i ubezpieczeniowy

Zgłaszający: BNP Paribas Bank Polska

• „Nowa kotłownia biomasowa w fabryce VELUX w Gnieźnie”

Sektor budowlany

Zgłaszający: VELUX Polska

• „OBIEG – punkty ESG dla firm, wsparcie dla organizacji społecznych”

Sektor społeczny NGO

Zgłaszający: Fundacja BRDA

• „Obliczanie emisyjności produkcji za pomocą kalkulatora śladu węglowego w Papaya Films”

Sektor rozrywki, kultury, mediów i marketingu

Zgłaszający: Papaya Films

• „Obywatelska Kontrola Wyborów Komitetu Obrony Demokracji”

Sektor społeczny NGO

Zgłaszający: Komitet Obrony Demokracji

• „Otwórz Swoje Ż w Grupie Żywiec”

Sektor produkcji masowych dóbr konsumpcyjnych FMCG

Zgłaszający: Grupa Żywiec

• „Program Sprawny staż”

Sektor społeczny NGO

Zgłaszający: Fundacja Grupy ERGO Hestia na rzecz integracji zawodowej osób z niepełnosprawnościami Integralia

• „Sieć Pokoleń od T-Mobile: Cyfrowa integracja seniorów”

Sektor technologiczny i telekomunikacyjny ICT

Zgłaszający: T-Mobile Polska

Współzgłaszający: 24/7Communication

• „W kierunku ZERA”

Sektor produkcji masowych dóbr konsumpcyjnych FMCG

Zgłaszający: Carlsberg Polska

Nominacje w kategorii Najlepsza Komunikacja Wdrożeń ESG

• „#REGENERACJA – kampania na rzecz rolnictwa regeneracyjnego”

Sektor handlowy

Zgłaszający: Jędrzej Cichowlas “Cichowlas Polskie Warzywa”

Współzgłaszającv: Catchers

• „#rePETujemy – butelka PET na rzecz środowiska”

Sektor produkcji przemysłowej – lekkiej, innej niż FMCG oraz ciężkiej

Zgłaszający: „ALPLA” Opakowania z tworzyw sztucznych

Współzgłaszającv: Catchers

• „Kampania społeczna >>Dom zaczyna się od serca<<”

Sektor handlowy

Zgłaszający: PEPCO Poland

Współzgłaszający: Komunikacja Plus Group

• „Logistyka dla gospodarki obiegu zamkniętego”

Sektor logistyczny i transportowy

Zgłaszający: DB Schenker

Współzgłaszający: Komunikacja Plus Group

• „MAMY czas na zdrowie, czyli jak zmienić podejście pracujących mam do swojej choroby”

Sektor produkcji masowych dóbr konsumpcyjnych FMCG

Zgłaszający: Haleon Poland

Współzgłaszający: Weber Shandwick, 45PR, Fundacja Share The Care

• „Wybory bez picu – Obywatelska Kontrola Wyborów Komitetu Obrony Demokracji”

Sektor społeczny NGO

Zgłaszający: Komitet Obrony Demokracji

Współzgłaszający: Komunikacja Plus Group, Must Be Loud

• „Ptaszek Staszek ćwierka o ESG”

Sektor produkcji masowych dóbr konsumpcyjnych FMCG

Zgłaszający: Carlsberg Polska

• „Wear Your Story – druga edycja kampanii edukacyjnej >>Dbaj o Ubranie<<”

Sektor handlowy

Zgłaszający: LPP

Współzgłaszający: Lighthouse

• „Zdrowe Miasta”

Sektor medyczny i farmaceutyczny

Zgłaszający: Grupa Lux Med

***

Organizator: Fundacja Grand Press

Patronat honorowy: JM Rektor Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, Polska Prezydencja w Radzie EU

Mecenas konferencji: ORLEN

Partnerzy konferencji: PepsiCo, Philip Morris Polska, Bank BNP Paribas, LPP, Ergo Hestia, Garden of Words Group, PRCN, Ringier Axel Springer Polska, Strefa Biznesu

Patroni instytucjonalni: Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Stowarzyszenie Agencji Public Relations, Związek Firm Public Relations

Patroni medialni: Polskie Radio, Polska Agencja Prasowa, „Tygodnik Powszechny”, „Forbes”, Ngo.pl, PRoto, Stowarzyszenie Gazet Lokalnych, ESG Trends, Oesg.pl, RaportCSR.pl, Esg.pl

Partnerzy konferencji i gali: Pałac Mała Wieś x Batida, Studio Cocosound, Czysta Odwaga.

O autorze:

Udostępnij:

Najnowsze

...

Login

Welcome to Typer

Brief and amiable onboarding is the first thing a new user sees in the theme.
Join Typer
Registration is closed.