68% dużych amerykańskich firm ma specjalne budżety na raportowanie zrównoważonego rozwoju

Ponad dwie trzecie dużych firm w Stanach Zjednoczonych wyodrębniło specjalne fundusze na raportowanie czynników ESG, gdyż postrzega zrównoważony rozwój jako czynnik napędzający wartość firmy wynika z ankiety EcoOnline.  

Na potrzeby badania EcoOnline przeprowadził ankietę wśród 95 dyrektorów wyższego szczebla, wiceprezesów i dyrektorów w amerykańskich firmach o przychodach przekraczających 500 milionów dolarów rocznie. Badanie koncentrowało się w szczególności na gotowości firm do nowych kalifornijskich przepisów SB 253 i SB 261, które wymagają od dużych spółek raportowania o emisjach gazów cieplarnianych (GHG) z zakresu 1, 2 i 3 oraz o ryzyku finansowym związanym z klimatem.

Wraz z wprowadzaniem przepisów dotyczących ujawniania informacji związanych z klimatem, badanie wykazało, że firmy mobilizują się, aby sprostać nowym wymogom, przy czym 93% respondentów twierdzi, że ma dedykowane budżety na sprawozdawczość w zakresie zrównoważonego rozwoju i zgodność z przepisami. 68% spółek ma specjalny budżet na sprawozdawczość w tym zakresie a zwłaszcza w obszarach takich jak zatrudnianie personelu, inwestowanie w technologię i budowanie procesów zbierania danych, raportowanie i analizowanie emisji gazów cieplarnianych oraz innych wskaźników zrównoważonego rozwoju.

Ogólnie rzecz biorąc, 42% respondentów stwierdziło, że ich firmy przeznaczają dodatkowy budżet na spełnienie nowych wymogów w zakresie sprawozdawczości w zakresie zrównoważonego rozwoju i zgodności, 26%, że ich zarządy lub kadra kierownicza finansują zatrudnienie i potrzeby technologiczne, a 25%, że pracują w ramach istniejących budżetów.

Wydatki na ESG będą rosnąć

Co więcej, prawie wszyscy respondenci zgłosili plany zwiększenia wydatków na sprawozdawczość w zakresie zrównoważonego rozwoju i zgodności, w tym 30% planuje zwiększyć wydatki w ciągu najbliższych 12 miesięcy, 55% w ciągu najbliższych 2-3 lat, a 14% w ciągu 3 lub więcej lat. Tylko 1% stwierdziło, że nie zwiększa wydatków na sprawozdawczość w zakresie zrównoważonego rozwoju i zgodność z przepisami. Oceniając plany firm dotyczące inwestycji technologicznych, badanie wykazało, że 76% respondentów stwierdziło, że planuje wdrożyć lub badać dedykowane oprogramowanie do konkretnych zastosowań związanych ze zrównoważonym rozwojem.

W raporcie przeanalizowano również podejście firm do raportowania emisji gazów cieplarnianych w zakresie 3 lub łańcuchu wartości, stwierdzając, że 37% firm prosi swoich dostawców o samodzielne zgłaszanie danych dotyczących zrównoważonego rozwoju, 80% zapewnia dostawcom i partnerom szablony i wymagania dotyczące raportowania, a 13% wdraża rozwiązania programowe, aby umożliwić lepsze gromadzenie danych i raportowanie.

Warto zauważyć, że wszyscy respondenci badania stwierdzili, że ich firmy będą nadal rozwijać swoje programy i strategie zrównoważonego rozwoju nawet bez nowych wymogów regulacyjnych. Zdecydowana większość respondentów zgłosiła przewidywane korzyści z ich programów zrównoważonego rozwoju, w tym 74% spodziewa się pozytywnego wpływu na wzrost przychodów, a 95% spodziewa się pozytywnego wpływu inicjatyw na rzecz zrównoważonego rozwoju na wartość marki.

Zrównoważony rozwój czynnikiem wzrostu

Wraz z postępami w programach zrównoważonego rozwoju badanie wykazało również wysoki poziom zaangażowania i zaangażowania zarządu i kadry kierowniczej, przy czym 40% respondentów stwierdziło, że ich zarząd lub dyrektor generalny ma teraz odpowiedzialność lub nadzór nad strategiami zrównoważonego rozwoju i zgodnością, a kolejne 55% twierdzi, że odpowiedzialność została przypisana starszemu dyrektorowi lub liderowi na poziomie wiceprezesa w dedykowanym dziale zrównoważonego rozwoju lub finansach.

“Nasze badanie pokazują punkt zwrotny, w którym amerykańskie firmy odważnie wychodzą poza reaktywną zgodność i unikanie kar, przyjmując zrównoważony rozwój jako potężny motor wzrostu. Chociaż są one zaangażowane w te inicjatywy, szczegóły dotyczące tego, w jaki sposób osiągną swoje cele, nie są w pełni określone. Podkreśla to potrzebę posiadania przez nie jasnych strategii i solidnych rozwiązań technologicznych, aby poruszać się w zmieniającym się krajobrazie regulacyjnym – stwierdził Tom Goodmanson, dyrektor generalny EcoOnline.

Oprac. D.J.

O autorze:

Udostępnij:

Najnowsze

...

Login

Welcome to Typer

Brief and amiable onboarding is the first thing a new user sees in the theme.
Join Typer
Registration is closed.