Platforma Google ogłosiła uruchomienie nowych raportów Carbon Footprint for Google Advertising, mających na celu umożliwienie reklamodawcom pomiaru i zarządzania emisjami dwutlenku węgla podczas ich działań reklamowych.
Według Google, wprowadzenie nowych raportów ma na celu dostosowanie się do przepisów dotyczących sprawozdawczości w zakresie zrównoważonego rozwoju, takie jak unijna dyrektywa CSRD. Wymagają one od firm dostarczania kompleksowej, opartych na danych sprawozdawczości na temat emisji łańcucha wartości, w tym tych z działań marketingowych w sytuacji, gdy konsumenci coraz częściej biorą pod uwagę zrównoważony rozwój i zmiany klimatyczne w swoich zachowaniach zakupowych.
Nowe raporty dostarczą marketerom danych własnych, aby pomóc w śledzeniu emisji kampanii na platformach reklamowych Google, w tym Display & Video 360, Search Ads 360, Campaign Manager 360 i Google Ads.
Według Google, raporty będą dostarczać szczegółowych podziałów danych dotyczących emisji w danych dotyczących zakresów 1, 2 i 3, z raportami zgodnymi z protokołem gazów cieplarnianych i ramami zrównoważonego rozwoju mediów Ad Net Zero Global.
W poście ogłaszającym uruchomienie nowych raportów, Adam Elman, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w Google, powiedział:
„Dla marketerów, którzy priorytetowo traktują zrównoważony rozwój, pomiar jest podstawą do ustalania priorytetów marketingowych i celów zerowych netto, które są zarówno wykonalne, jak i skuteczne. Włączenie zasad zrównoważonego rozwoju do strategii marketingowej i pomiarowej może pomóc w zwrocie wartości biznesowej i zaspokojeniu popytu na działania zerowe netto.”
Tego typu raporty były już testowane na wcześniejszym etapie m.in. przez L’Oréal Carwow giffgaff i LVMH.