Gemini walczy o reputacje aptekarzy

Pod marką Gemini działa w Polsce ponad 300 aptek z których skorzystało w 2023 r. 30,6 mln pacjentów, o prawie 5 mln więcej niż rok wcześniej. Spółka w swojej strategii ESG uwzględnia działania na rzecz wspierania odpowiedniego
wizerunku farmaceutów, czego elementem są działania mające na celu kierowanie dyskusji wewnątrz środowiska na tory rozmowy o faktach, a nie spekulacji i powielania pomówień – czytamy w rocznym raporcie ESG Gemini.

Jak podaje spółka aptekach pod marką Gemini jest zatrudniona znacznie wyższa niż rynkowa liczba farmaceutów na aptekę. Jest to średnio 4,5 etatu w każdej z aptek, podczas gdy średnia rynkowa to 1,8 (wg danych za poprzednie lata). Apteki są także ponadprzeciętnie zaopatrzone – liczba dostępnych dla pacjenta produktów przekracza ponad trzykrotnie asortyment statystycznej apteki.

Zdaniem spółki podawanie przez osoby związane ze Związkiem Aptekarzy – Pracodawców Polskich Aptek (ZAPPA) informacji o niepłaceniu przez spółkę podatków w Polsce czy nazywanie farmaceutów współpracujących z Gemini obraźliwymi określeniami godzi w dobre imię Spółki i reputację współpracujących z nią
farmaceutów.

Spółka informuje, że działalność Grupy Gemini to znaczne wpływy do polskiego budżetu. Podatek PIT za 2023 rok wyniósł 18,4 mln zł, a wpływy z VAT to niemal 65 mln zł. Zapłacony podatek CIT wyniósł natomiast 15,4 mln zł, wysokość składek do ZUS 75,7 mln zł. Łącznie z PFRON Gemini zapłaciło w 2023 roku 178,3 mln zł danin publicznych, co stanowi kwotę o 20% wyższą niż w 2022 roku.

Spółka podkreśla, że podstawową zasadą pracy farmaceutów jest dbanie o zdrowie pacjentów.

Naszym celem jako Grupy Gemini jest umożliwienie farmaceutom realizowania tego zadania w komfortowych warunkach, ale też z zachowaniem odpowiedniej godności zawodu. Farmaceuta jest
zawodem zaufania publicznego. Wierzymy, że troska o dobre imię aptekarzy będzie
korzystna dla całego środowiska farmaceutycznego, które nie powinno być miejscem
wewnętrznych sporów. Dlatego dążymy do zachowania uczciwych warunków
konkurencji, trzymając się przede wszystkim faktów – podkreśla Aleksandra Murawska, Kierownik Biura Zarządu, Komunikacji i PR w Gemini Polska.

Próby dyskredytowania spółki oraz jej pracowników czy utrudnianie jej funkcjonowania na rynku zgodnie z prawem nie pozostają bez odpowiedzi. Nic nie powinno usprawiedliwiać bezpodstawnych ataków polegających na przypisywaniu przedsiębiorcy nieprawdziwych i krzywdzących go przymiotów. Dlatego spółka podjęła kroki prawne, aby chronić dobre imię Gemini oraz przede wszystkim farmaceutów prowadzących apteki pod tą marką.

Oprac. D.J.

Pełny raport:

https://www.geminipolska.com.pl/PDF/Gemini%20_Raport%20ESG%202023.pdf

O autorze:

Udostępnij:

Najnowsze

...

Login

Welcome to Typer

Brief and amiable onboarding is the first thing a new user sees in the theme.
Join Typer
Registration is closed.