Polenergia uruchomiła w Warszawie nowy hub ultraszybkich stacji ładowania pojazdów eletrycznych. Zielona Strefa Elektromobilności powstała przy Centrum Handlowym Blue City i składa się z trzech szybkich stacji DC oraz dwóch stacji AC o łącznej mocy blisko 1 MW.
Nowa inwestycja największej polskiej prywatnej grupy energetycznej to odpowiedź na dynamicznie rosnącą liczbę aut elektrycznych, których liczba w Polsce przekroczyła 120 tysięcy. Hub składa się z trzech stacji ładowania prądem stałym (DC) oraz dwóch stacji prądu zmiennego (AC) o łącznej mocy prawie 1 MW. Pozwala to na równoczesne zasilenie 8 pojazdów elektrycznych. W strefie powstały także miejsca do odpoczynku z zielenią i ławkami przeznaczone na czas ładowania dla kierowców i ich rodzin. Jedną z nich wykonano z materiałów pochodzących z recyklingu turbiny wiatrowej.
Zielona strefa, którą uruchomiliśmy w Warszawie to kolejne, po Autostradzie Wielkopolskiej, strategiczne miejsce wyposażone w nasze ładowarki elektryczne. Tworzymy infrastrukturę, która nie tylko spełnia, ale wręcz przewyższa oczekiwania współczesnych użytkowników pojazdów elektrycznych. Naszą przewaga jest także to, że energia, którą dostarczamy do naszych stacji ładowania, pochodzi w 100% ze źródeł odnawialnych Polenergii – podkreślił Piotr Maciołek, Członek Zarządu Polenergia S.A.
Za rozbudowę sieci ładowania pojazdów elektrycznych Polenergii odpowiada spółka Polenergia eMobility. Stacje zasilane są energią elektryczną w standardzie Energia 2051, która pochodzi z odnawialnych źródeł należących do Grupy.
W hubie zainstalowano ładowarki Siemensa, które pozwalają na ultraszybkie ładowanie pojazdów elektrycznych m.in. dzięki kablom chłodzonym cieczą (HPC), a także optymalizacji wykorzystania energii, co przekłada się na efektywność całego systemu.
Zainstalowane w warszawskim hubie ładowarki Siemensa o indywidualnej mocy do 300 kW są pierwszymi tego typu rozwiązaniami w Polsce. Umożliwiają ultraszybkie ładowanie pojazdów elektrycznych w zaledwie 15 minut. To mniej więcej tyle, ile potrzeba na wypicie kawy czy skorzystanie z toalety. Obecnie realizujemy dla Polenergii dostawy ponad 30 stacji o różnych mocach. Jesteśmy dumni z udziału w tym przełomowym projekcie, który przyczynia się do rozwoju elektryfikacji polskiego transportu drogowego. Nasze produkty powstają w ramach kontrolowanego łańcucha zasobów środowiskowych. Taki proces wspiera naszych partnerów w realizacji ich zobowiązań związanych z ESG – powiedział Mariusz Kondraciuk, dyrektor branży Smart Infrastructure, Siemens Polska.
Elektryfikacja flot samochodowych to kluczowy element realizacji zobowiązań związanych z ESG, które stają się coraz częściej standardem dla polskich przedsiębiorstw. Obecnie w Polsce działa ponad 7500 ogólnodostępnych punktów ładowania. Zdaniem ekspertów, w celu sprostania potrzebom rynku, do 2025 roku ich liczba musi wzrosnąć przynajmniej trzykrotnie.
Niedawno Polenergia uruchomiła najszybsze stacje ładowania aut elektrycznych w Polsce. Chłodzone cieczą ultraszybkie ładowarki o mocy 400 kW stanęły przy Autostradzie Wielkopolskiej, na terenie MOP-ów Chociszewo i Rogoziniec, w połowie drogi pomiędzy Poznaniem i Frankfurtem nad Odrą oraz niedaleko trasy ekspresowej S3. To jedyne w Polsce stacje ładowania pojazdów elektrycznych o tak dużej mocy. W Warszawie firma posiada już 22 stacje ładowania o łącznej mocy ponad 2 MW.