Grupa ekspertów i firm, którym zależy na środowisku

Climate Leadership

Rusza druga edycja programu Climate Leadership. Zaciekawiła mnie, bo oprócz firm, grupuje już ponad 80 nazwisk, których warto znać, nie tylko jeśli interesujesz się tematyką ESG.

Celem programu Climate Leadership jest budowa społeczności liderów biznesu, którzy rozumiejąc konieczność zmiany dla klimatu dostrzegają w niej szansę na rozwój. Współpracując z zewnętrznymi ekspertami (tu ich lista), firmy opracowują, a następnie – mam nadzieję – wdrażają rozwiązania w wymierny sposób zmniejszające ich wpływ na globalny klimat.

Pomysłodawcami programu Climate Leadership są Dyrektor Centrum UNEP/GRID-Warszawa Maria Andrzejewska i Profesor Bolesław Rok z Akademii Leona Koźmińskiego. Organizatorem przedsięwzięcia jest Centrum UNEP/GRID-Warszawa, od blisko 30 lat realizujące w Polsce misję Programu ONZ ds. Środowiska.

Do drugiej edycji programu dołączy m.in. Allegro, Danone, McDonald’s, Samsung, Netguru, Ergo Hestia, Bank BNP Paribas, myhive, Polpharma, BASF Polska. Po co im to? Zapytałem Joannę Pydo, która jest jedną z ekspertek programu.

Firmy świadome swojego wpływu na środowisko i podejmujące działania zmierzające do osiągnięcia neutralności klimatycznej między innymi poprzez zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych, wykorzystanie odnawialnych źródeł energii czy zarządzanie zużyciem wody potrzebują zewnętrznych ekspertów różnej specjalności. Jestem przekonana, że firmy dołączając do programu Climate Leadership, w mierzalny sposób dokonują zmian na rzecz klimatu, mają możliwość walidacji swoich zobowiązań klimatycznych i co jest bardzo ważne pokazują dobre praktyki swoim partnerom w całym łańcuchu wartości. Jako ekspert w programie, mam możliwość wsparcia firm w przyspieszeniu ich transformacji poprzez dzielenie się wiedzą z zakresu najlepszych praktyk raportowania niefinansowego i zrównoważonego rozwoju czy też strategii komunikacji kwestii ESG do przedstawicieli rynku finansowego: inwestorów instytucjonalnych, agencji ratingowych – komentuje osoba, którą od dawna zaliczam do czołówki specjalistów w obszarze inwestowania ESG.

Konkretniej korzyści można podsumować następująco:

  1. Właściwa odpowiedź na oczekiwania społeczne rosnącej grupy klientów i konsumentów, pracowników i przyszłych pracowników, świadomych znaczenia odpowiedzialności klimatycznej biznesu.
  2. Możliwość współpracy z ekspertami z kręgów nauki i praktyki, liderami opinii publicznej, wspierającymi innowacje zmiany, uwzględniające ryzyka przyszłości.
  3. Budowanie wartości firmy poprzez wdrażanie realnych zmian w sposobie prowadzenia biznesu i ofercie rynkowej.
  4. Zwiększenie innowacyjności i przewagi konkurencyjnej poprzez zdefiniowanie zobowiązań oraz monitorując realizację deklarowanej, wprowadzanej zmiany.
  5. Promocja firmy poprzez włączenie w nurt globalnych działań na rzecz klimatu budowanych pod auspicjami UN Environment Programme.
  6. Po pozytywnej ocenie zobowiązania przez ekspertów, firma otrzyma prawo do posługiwania się logo danej edycji programu Climate Leadership.

Pora na szerszy kontekst, czyli słowa Antonio Guterresa, Sekretarza Generalnego ONZ: „Natura potrzebuje ratunku. Pokonując pandemię, możemy również zapobiec katastrofie klimatycznej i odnowić naszą planetę. Jest to ogromny test polityczny. Ale ostatecznie jest to przede wszystkim test moralny.”

O autorze:

Udostępnij:

Najnowsze

...

Login

Welcome to Typer

Brief and amiable onboarding is the first thing a new user sees in the theme.
Join Typer
Registration is closed.